Wat is gated content ?

Gated content is de content die achter een formulier staat. Voordat de bezoekers van je website deze content kunnen downloaden, moeten ze hun gegevens achterlaten. Dit is een goede manier om meer over je doelgroep te weten te komen. 

Gated content

 

Wanneer maak je content gated

Welke content is precies geschikt om achter een formulier te zetten? Hiervoor geldt één belangrijke regel: 

 Je content aanbod moet in verhouding staan met de moeite die een bezoeker moet doen om het te downloaden

Als je content veel waarde biedt, zullen de bezoekers van je website het niet erg vinden om daar moeite voor te moeten doen. Een blog post van ongeveer 1000 woorden zet je op je website, en maak je meestal toegankelijk voor iedereen. Maar een eBook vol met diepgaande informatie biedt veel waarde voor je doelgroep, en daar mag je best een tegenprestatie voor verwachten. 

Voorbeelden van content die vaak achter een formulier wordt gezet zijn:

  • eBook
  • Whitepaper
  • Webinar
  • Template
  • Interactieve content zoals assessmentes en calculators

Gated content in 5 stappen

  1. Creëer de content die goed genoeg is om achter een formlier te zetten
  2. Maak een landingspagina waarop de content gedownload kan worden
  3. Maak een formulier met daarin vragen die in verhouding staan met de waarde van je content aanbod
  4. Maak een bedankpagina waarop je content aanbod gedownload kan worden 
  5. Promoot je gated content op je website, op social media en doormiddel van call to actions in je blogs

Heb je na dit artikel nog vragen over gated content? Laat het ons weten via de livechat rechts onderin beeld, of tweet je vraag naar @cliptoo

 

A practical guide to building a killer content strategy