Student girl with trainer working on computer and tablet

Lead management

Voorzie leads dankzij lead management van de juiste informatie op het juiste moment en kwalificeer ze automatisch voor je sales afdeling.
Lead management bestaat uit lead nurturing en lead scoring

WAT IS LEAD MANAGEMENT?

Zodra je inbound marketing inspanningen er voor zorgen dat je leads genereert, ga je aan de slag met lead management. Verzamel via je website zo veel mogelijk informatie zodat je meer inzicht krijgt in de behoeften en vragen van je leads.

Met het juiste lead management achterhaal jij waar jouw leads zich bevinden in het koopproces. Een belangrijke stap hierbij is: bepaal op basis van welke kwalificatiecriteria jouw leads worden gesegmenteerd.

Lead nurturing

Door je leads op de juiste momenten te voorzien van de juiste informatie bouw je vertrouwen op en zet je hen uiteindelijk om naar klanten. Dit proces heet lead nurturing.

Lead nurturing vindt plaats met intelligente workflows die jouw leads voorzien van de juiste content op het juiste moment.

Lead scoring

Naast lead nurturing is er ook nog lead scoring om je verder te helpen met professioneel lead management.

Met lead scoring scheid jij het kaf van het koren. Alle leads worden op basis van een scoremodel gerangschikt, zodat sales effectiever zal opvolgen.

Leads scoor je op twee categorieën:

  • Fit: hoe goed past de lead bij jouw bedrijf.
  • Engagement: in welke mate toont de lead interesse.

Neem gerust contact op met één van onze inbound consultants om er achter te komen hoe lead management jouw bedrijf helpt om leads om te zetten in klanten.

MARKETING AUTOMATION

Lead nurturing en lead scoring worden mogelijk gemaakt door marketing automation.

Het doel is de conversie van leads naar klanten te verhogen. Wat is de trigger waardoor een lead in actie komt en reageert op je content?

Marketing automation zorgt ervoor dat je leads op het juiste moment van de juiste informatie voorziet. Met de software van HubSpot helpen we jou bij het opzetten van workflows die dit proces automatiseren.

Daarnaast maakt marketing automation lead scoring mogelijk zodat jij je leads effectief kan valideren. Of je het scoren automatisch wilt doen (op basis van AI) of alle touwtjes in handen wil houden, dat bepaal je helemaal zelf.

Neem gerust contact op met één van onze inbound consultants om er achter te komen hoe marketing automation jouw bedrijf helpt om leads om te zetten in klanten.

Marketing automation helpt jou om leads te converteren naar klanten
Belangrijk in inbound sales: leads kwalificeren

INBOUND SALES

Nadat je de leads succesvol door de inbound marketing funnel hebt geleid, wordt het tijd om ze op te volgen. Je inbound marketing inspanningen hebben ervoor gezorgd dat je potentiële klant klaar is om overgedragen te worden aan het sales team. 

Wij helpen je om te bepalen wanneer een lead gekwalificeerd is om gebeld te worden en hoe je de verzamelde gegevens over deze lead het beste gebruikt. Met inbound sales zorg je ervoor dat marketing en sales gezamenlijk voor het beste resultaat zorgen. 

Neem gerust contact op met één van onze inbound consultants om er achter te komen hoe inbound sales jouw bedrijf helpt om leads om te zetten in klanten. 

 

Aan de slag met lead management? 
Plan direct je gesprek


Onze inbound marketing consultants staan voor je klaar. Heeft jouw onderneming uitdagingen met betrekking tot het realiseren van groei in marketing en sales? Vraag dan een vrijblijvend adviesgesprek aan over lead management.