Wat is een A/B Test

A/B testing is een techniek waarmee je twee verschillende versies (van bijvoorbeeld een landingspagina) met elkaar vergelijkt door te testen welke versie de beste resultaten levert. 

Je maakt bijvoorbeeld een nieuwe landingspagina die net iets afwijkt van de originele pagina. Vervolgens test je beide pagina's voor een bepaalde tijd. Uiteindelijk kijk je welke landingspagina de meeste conversies heeft opgeleverd. De pagina met de meeste conversies heeft de test gewonnen. 

A/B Test

 

Hoe doe je een A/B Test in HubSpot?

Met de Pro of Enterprise versie van HubSpot ben je in staat om op een gemakkelijke manier zeer overzichtelijke A/B tests uit te voeren. 

Door bij het aanmaken van een landingspagina op 'Create A/B Test' te klikken, maak je een tweede variatie van een pagina aan. In de variatie maak je een kleine aanpassing (bijvoorbeeld een wijziging in de de afbeelding, tekst, of de CTA button). Vervolgens analyseer je de statistieken van beide variaties. De versie met het hoogste conversiepercentage (views - submission rate in het screenshot) is de winnaar van de test. 

A/B Test HubSpot

Klik hier voor meer informatie over hoe je met HubSpot een A/B test uit uitvoert. 

Heb je na dit artikel nog vragen over a/b testing? Laat het ons weten via de live chat rechts onderin beeld, of tweet je vraag naar @cliptoo

 

Dezelfde webinars, met meer inbound effect