Wat is een Call to action (CTA)

Door de term letterlijk te vertalen, heb je eigenlijk al bijna het antwoord. Je gebruikt een 'call to action' om een bezoeker op een pagina's actie te laten ondernemen.

Via een call to action promoot je bijvoorbeeld één van je producten of een contentaanbod. Door er op te klikken, komt je websitebezoeker vervolgens op de pagina van je product of contentaanbod terecht. 

Bij het opzetten van een conversiepad gebruik je een call to action om je bezoekers naar de gewenste landingspagina te sturen waar de conversie moet plaatsvinden.

Voorbeeld van een call to action

Hieronder zie je een call to action die wij onder één van onze blogs hebben gebruikt. 

Kennisbank_CTA_2.0.jpg

Call to actions maken en meten met HubSpot

De software van HubSpot biedt je de mogelijkheid om call to actions te maken en te meten. Door via content op call-to-action te klikken, kom je op een pagina terecht waar je al jouw call to actions ziet. Via 'Create a CTA', maak je gemakkelijk een nieuwe call to action. Je kan een button maken, maar je kan ook je eigen afbeelding (die je bijvoorbeeld in Photoshop maakt) uploaden. 

Kennisbank_CTA_2.jpg

 In je overzicht van call to actions zie je hoe vaak je CTA's bekeken zijn en hoe vaak er op geklikt is. Door te sturen op deze statistieken ben je in staat om je campagnes continu te verbeteren.

Met het Professional en het Enterprise pakket van HubSpot kan je zelfs smart call to actions maken. Hiermee leid je je bezoekers nog gerichter naar bepaalde content.

Heb je na dit artikel nog vragen over call to actions? Laat het ons weten via de live chat rechtsonder in beeld, of tweet je vraag naar @cliptoo

Dezelfde webinars, met meer inbound effect