Wat is een Landingspagina

De meest algemene definitie van een landingspagina is een pagina waar een bezoeker op kan 'landen'. Deze term wordt vaak gebruikt voor een pagina waar iemand naar doorklikt vanuit een advertentie, call to action, of e-mail. 

Landingspagina

Over het algemeen zijn landingspagina's ontworpen om de bezoeker een bepaalde actie te laten uitvoeren. Landingspagina's worden bijvoorbeeld vaak gebruikt om bezoekers om te zetten in leads. In dat geval is de landingspagina een deel van een conversiepad en bevat het altijd een contact- of downloadformulier. 

Landingspagina best practices

Deze 'best practices' betreffen landingspagina's die ontworpen zijn om leads te genereren.

  1. Gebruik tekst om kort uit te leggen wat je de lezers biedt. Zorg ervoor dat er één duidelijke boodschap is.
  2. Zorg dat de pagina een afbeelding bevat (bijvoorbeeld een cover als het over een eBook gaat) zodat bezoekers direct zien wat jij hen biedt.
  3. Hanteer een wervende schrijfstijl die aanzet tot het ondernemen van de gewenste actie.
  4. Zorg dat de bezoeker op de landingspagina niet afgeleid kan worden. Link bijvoorbeeld in de tekst niet naar andere pagina's.
  5. Gebruik A/B testing. Laat je bezoekers bepalen welke landingspagina het beste werkt.

Heb je na dit artikel nog vragen over landingspagina's? Laat het ons weten via de live chat rechtsonder in beeld, of tweet je vraag naar @cliptoo

Dezelfde webinars, met meer inbound effect