Wat is een smart call to action (CTA)

Een call to action is een manier om een websitebezoeker een wenselijke actie te laten ondernemen. Naast het maken en meten van een normale CTA, biedt HubSpot ook de mogelijkheid tot een smart call to action. 

Smart call to actions bieden je de mogelijkheid om bezoekers specifieke versies van een call to action te laten zien op basis van hun eigenschappen. 

Zo kan je er voor kiezen om een call to action alleen zichtbaar te maken voor contacten die op een bepaalde lijst staan of die zich bijvoorbeeld in een bepaalde lifecycle stage bevinden. 

Je kan er ook voor kiezen om smart call to actions te laten zien op basis van het land waarin de bezoeker zich bevindt (handig als je CTA's in meerdere talen hebt). Of op basis van het apparaat dat de bezoeker gebruikt. Je kan bijvoorbeeld een afwijkende CTA laten zien voor mensen die je website bezoeken met een smartphone. Handig, want zo is de CTA geoptimaliseerd voor het kleinere scherm. 

Kennisbank_SmartCTA.png

Bovenstaande afbeelding is afkomstig uit een artikel van HubSpot. Hierin vind je een praktische uitleg over hoe je in HubSpot een smart call to action maakt. 

Heb je na dit artikel nog vragen over smart call to actions? Laat het ons weten via de live chat rechtsonder in beeld, of tweet je vraag naar @cliptoo

Dezelfde webinars, met meer inbound effect