Wat is Evergreen content

Evergreen content is content die een lange tijd mee gaat en relevant blijft voor je lezers.

Evergreen content wordt vaak in verband gebracht met pillar pagina's. Dit is een allesomvattende pagina over een bepaald onderwerp en heeft een hoge waarde voor de lezer.

Wanneer een pillar pagina goed uitgevoerd wordt, zal de pagina een hogere kans van slagen hebben om een goede positie in de zoekmachines te bereiken.

Kennisbank_EvergreenContent.jpg

Volgens HubSpot mag je content evergreen noemen als het aan de volgende drie eisen voldoet: 

1. Het is tijdloos

Hiermee wordt bedoeld dat de content over bijvoorbeeld één of twee jaar nog steeds relevant zal zijn. Een blogartikel dat inhaakt op een actueel onderwerp of dat gaat over trends van het afgelopen jaar valt dus niet onder evergreen content. 

2. Waardevol en van hoge kwaliteit

Het is erg belangrijk dat je content daadwerkelijk waarde biedt aan de lezer. Het produceren van dit soort content kost vaak veel tijd, maar het investeren in kwalitatieve content betaalt zich uiteindelijk zeker uit. 

3. Het zit goed in elkaar

Met evergreen content onderscheid je jezelf duidelijk als expert in jouw vakgebied. De content moet goed in elkaar zitten en erg gedetailleerd zijn. 

Aangezien de content je over een langere tijd traffic blijft opleveren, is het aan te raden om het periodiek te onderhouden. Op deze manier houd je het up-to-date.

Heb je na dit artikel nog vragen over evergreen content? Laat het ons weten via de live chat rechtsonder in beeld, of tweet je vraag naar @cliptoo

Dezelfde webinars, met meer inbound effect